Tuesday, May 3, 2011

Rezeki Yang Tak Ku Duga..

Assalamualaikum.... kum ape kumbang.. kumbang ape jantan.. Eh! Eh! sory la ea.. mule2 dh melalut.. heehehehehe!!! hari nie aku nk bercerita pasal kisah aku yang diberi rezeki oleh Tuhan Yang Maha Kaya.... ALHAMDULILLAH!!!

Adakalanya kite tak menduga apa yang akan kita dapat pd setiap hari yang kite tempuhi... begitu juga dengan aku..  dan begini ceritanya.....................................

aku telah diajak oleh mak untuk menemankan die pergi berjumpe dengan upline bisness MLM die di sebuah restoran mamak berdepan dgn Stesen Komuter Klang.  Lagipun memg aku dh kenal dgn upline2 mak yang merupakan rakan2 mak n abah sejak aku sekolah lg.  dan aku juga merupakan salah seorang downline mak. So aku ikut je la mak aku pergi berjumpa dengan mereka. Aku bawa kete dengan mak duduk disebelah aku dan memangku seorang angel tembam yg comel... hehehe!!

Sampai je di kedai mamak di mana tempat kami selalu berkumpul, aku lihat ada la dlam 4 5 orang yang aku kenal tgah berborak dan orang yang paling aku hormat ada disitu tengah berbork.. Aku pn bersalaman dengan mereka yang da disitu dan dgn tibe2 aku diajukan soalan oleh orang yang aku hormat td " Macam ne Along dgn ko? Ada amik tak Garam Buluh 2peket agi 2 peket petang? Nampak macam tak amik jer ni??" Alamak mcm mane die leh tau nie??? hehehe!! memg betl pn aku dh kurang amik garam buluh seperti yang disyorkan oleh die..  Tp dengan tenang aku menjawab. " ha'ah Cikgu MaTT.  kurang ckit la sy amik garam buluh 2". Aku wat muke bodoh n tersenyum jer sambil salam dengan orang yang da disekeliling. " 2 la Along tgk muke ko pn aku dh tau" kata cikgu MaTT.

aku pn cari tmpt duduk dan kebetulan banyk kerusi yang kosong sb da diantara mereka per solat magrib jap kat surau Stesen Komuter Klang. Aku pn pilh tmpt duduk betul2 berdepan dengan cikgu MaTT nie td.. Dan kebetulan lak abang ipar kepada Cikgu MaTT nie da sekali.. rupe2nya Cikgu MaTT nk bercerita pasal garam buluh kt die.. sblm Cikgu MaTT memule kn demo garam Buluh aku pn bgtau la kt die pasal masalh aku kenapa aku kurang amik garam buluh seperti yang disyorkan. Cikgu MaTT pn menjawab soalan aku dengan begitu tenang sekali dan die tibe2 berhenti seketika untuk mengambil sesuatu barg didalm keretanya.. Dan tanpa aku sangka die mengambil sekotak garam buluh yang beharga RM128 dan menghadiahkannya kepada aku.. Die cakap amik la dan kau balun la ckup2 garam buluh nie supaya ko akan sihat sepenuhnya. dan die begitu yakin sekali dengan ayat yang diucapkannya. dan aku juga yakin kerna die memberi penerangan yang terperinci tentang kebaikan garam buluh serta BUKTI dan DALIL yang bernas sekali.. Aku berterima kash kepada Cikgu MaTT dan bersyukur pd Tuhan kerana pemberianNya.

Selepas Cikgu MaTT memberi penerangan tentang garam buluh pada abang iparnya, aku dan beberapa orang yang lain, die meminta diri kerana da urusan di tmpt lain.  Tinggal ala aku, amk, angel tembam yang comel dan beberapa orang yang len.. kami berborak sesame sendiri.. da yang berborak pasal herba dan demonstrasi dan da yang ber borak pasal minyak. aku pulak hanya tertumpu pada gelagat angel yang tembam bermain di tepi meja.. tetibe aku terpandang pada sampah yang dipegang oleh angel tembam aku nie.. die memegang satu kad topup. Sekilas pandang, aku hanya ingat kad topup 2 adalah kad yang dh digunakan tp ble kali kedua aku pandang macam kad topup 2 belum digunakan. aku pn cube meminta pd angel tembam aku ni. Dan tanpa aku sangka angel tembam yang comel aku nie memang memegang kad topup celcom RM5 yang mash belum digunakan.

hahahahaha!! aku ketawa dalam hati kecilku. tak kusangka aku mendapat satu lg rezeki.. memang Aku bersyukur sgt2 pd hri nie..

Adakalanya kite tak akan tau apa yang bakal kite tempuhi untuk hari esok walaupun kite dh merancang sesuatu pada hari ini kan... Tapi walau ape pn yang berlaku nanti kite hendaklah bersyukur dengan Tuhan Yang Maha Esa sama ada baik ataupun buruk.. Amin!!!

No comments:

Post a Comment